2014. február 19., szerda

Szoktál olykor számot vetni a dolgaiddal? Válaszolj magadnak pár mondatban.

Az alábbi sok-sok kérdés segíthet tisztábban látni önmagunkat. Karrier, család, párkapcsolat, barátság, és még hány terület van, ahol jól kell teljesítenünk? 

Felkészültél? Jönnek a kérdések.




Ki vagyok én, milyen képességekkel, készségekkel, személyiségjellemzőkkel és tapasztalatokkal rendelkezem? Tudom-e fejleszteni ezeket? Aktuálisak ezek még? Nem avult el a szakmám? Vagy szűnt meg teljesen? Tudnék-e valamilyen hiányszakmát kitanulni?
 Ha a szívemre hallgatok, mi az, ami boldoggá tud tenni?
Mi az, ami ösztönzőleg hat rám a munkavégzésben? Mivel lehet legjobban motiválni? Mikor voltam a legboldogabb életemben? Akkor mit csináltam?
Mi akadályoz, hogy a munkámban elérjem, amit szeretnék? Saját magam? A munkatársaim, munkahelyem?
 Hogyan tudom megteremteni az egyensúlyt a munkám és más – családi, társadalmi – szerepköröm (szülő, házastárs, testvér, barát stb.) között? Meg tudtam-e valaha? Melyikben vagyok sikeresebb? Milyen kudarcaim voltak a magánéletben, a munkában? Miért? Hogy oldottam meg?
Mit kezdek a szabadidőmmel? Hogyan hasznosítom azt? Sportolok? Egyedül, vagy társaságban töltöm? Járok nyaralni? Van hobbim? Kutyám?
 Inkább egy hagyományos álláshoz, vagy valamely hobbihoz kapcsolódik az, amit csinálni szeretnék?
Milyen jellegű munka elégítené ki leginkább a szükségleteimet? Távmunka, utazgatós, hagyományos 8-5-ig, kötetlen?
Hogyan tudnám tényleg azt csinálni, amihez kedvem van? Mi kellene hozzá? Tanulás, költözés, pénz, bátorság, vállalkozási kedv, társak? Érdemes most rögtön azt választanom, amit legjobban szeretnék, vagy várjak egy másik alkalomra?
 Hogyan tudom a munkámat egyéb céljaimmal és értékrendemmel összehangolni? Mit rendelek alá neki? Sikeres vagyok-e benne? Keresek-e vele annyit, amennyit szeretnék? Tudok-e fejlődni, növekedni, előrejutni?


 Csak őszintén! Sok sikert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése